Jak działa hydraulika?

najczęściej gąsienicowe nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w którym

Jak działa hydraulika?

koparka samochodowa

W koparce jednonaczyniowej wyróżnia się podstawowe zespoły:

podwozie ? A, stanowiące zespół nośny całej konstrukcji, wyposażone w mechanizmy jazdy, najczęściej gąsienicowe
nadwozie ? B, zwykle pełnoobrotowe, na którym montowany jest silnik, zespoły napędowe, sterujące i kabina operatora
osprzęt roboczy, montowany na nadwoziu, wyposażony w układy napędowe, w którym wyróżnia się:
mechanizm wysięgnika ? C, składający się z wysięgnika i siłownika (1) napędu wysięgnika
mechanizm ramienia ? D, składający się z ramienia i siłownika (2) napędu ramienia
mechanizm łyżki ? E, składający się z łyżki i siłownika (3) napędu łyżki

Koparki jednonaczyniowe polskiej produkcji

koparki linowe
KM-251
KS-251 ? koparka samochodowa
KM-602A
KU-1206
koparki hydrauliczne
KSH-45 ? koparka ciągnikowa
K-406A
K-407A
K-408
K-606
M250H
M500H
Brawal1611
Brawal1615


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Koparka


Maszyna czy człowiek na placu budowy?

Co decyduje o tym, że w budownictwie warto inwestować w maszyny zamiast pracę człowieka? Oczywiście czynników pozostających na korzyść maszyn jest wiele: szybsze i efektywniejsze wykonywanie prac budowlanych, tańszy koszt, lepsza kontrola czy lepsza jakość prac. Pamiętać należy jednak, że rola człowieka w realizowaniu prac budowlanych i nie tylko, wciąż pozostaje ogromna i raczej mało prawdopodobne, że zostanie ona całkowicie wyparta. Maszyna zawsze pozostaje tylko maszyną i w którymś momencie wcześniej czy później niezbędna okazuje się naprawa maszyn budowlanych. To człowiek stwarza maszyny i zawsze pod tym względem pozostanie niezastąpiony.


Naprawa zawieszenia w samochodzie

Jeżdżąc po polskich drogach możemy być pewni, że czekają nas częste remonty zawieszenia w naszym samochodzie. Wszechobecne dziury i ogólnie zły stan dróg mają znaczący wpływ na trwałość tych podzespołów w naszym aucie.

Niektóre z napraw będą dość łatwe do wykonania we własnym garażu a nawet na parkingu natomiast niektóre rzeczy warto powierzyć specjalistom.

Najprostszą ale bezecną czynnością jaką możemy wykonać samemu jest diagnostyka. Jest wiele objawów świadczących o zużyciu lub usterkach w zawieszeniu. Bardzo łatwo możemy zbadać stan amortyzatorów, łączników stabilizatorów i łożysk w naszym aucie - polecam zapoznać się z poradnikami na youtube.

Niektóre elementy możemy wymienić sami - np. zużyte łożyska kół. Wymiana jest dość pracochłonna ale nie wymaga specjalistycznych narzędzi, nie jest też niebezpieczna. Robiąc to samemu można zaoszczędzić sporo pieniędzy.

Natomiast wymiana amortyzatorów jest czymś co bym radził zrobić u specjalisty. W większości samochodów sprężyny zawieszenia sprzężone są z całą kolumną amortyzatora - trzeba mieć specjalny sprzęt aby je rozdzielić. Z uwagi na ogromną siłę tych sprężyn może być to bardzo niebezpieczne. Tak więc niech ktoś inny ryzykuje urwaniem ręki.



© 2019 http://tenbit.konin.pl/