Zabiegi pielęgnacyjne dla twojego auta
Jeśli chodzi o pielęgnację auta, konieczne jest nieraz przeprowadzenie naprawdę sporej ilości zabiegów, aby utrzymać samochód w naprawdę perfekcyjnym stanie. Samo skorzystanie z odkurzacza czy umycie samochodu nie gwarantuje nam przecież idealnej czystości. Niejeden prawdziwy znawca tematu doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że na rynku jest dostępnych naprawdę wiele środków przeznaczonych do czyszczenia konkretnych elementów samochodowych. Tak więc istnieją preparaty do części plastikowych, czy specjalne płyny do szyb. Warto również zainwestować w specjalną pastę do samochodu, która nadaje niesamowity połysk i sprawia, że auto wygląda, jakby przed chwilą wyjechało z salonu.
R3 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego
R3 (silnik)
Ten artykuł dotyczy układu silników spalinowych. Zobacz też: inne znaczenia tego słowa.
Blok silnika zbudowanego w układzie R3
Reihenmotor Drei Zylinder.gif
R3 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o trzech cylindrach ułożonych w jednym rzędzie. Ponieważ pełny cykl pracy silnika czterosuwowego wynosi 720° - zatem w takim silniku kąt obrotu wału korbowego ustawiony jest jako 240° ? sąsiednie czopy na wale korbowym są przesunięte w stosunku do osi wału o ten kąt tak, by fazy pracy poszczególnych cylindrów były przesunięte w czasie o tyle, aby suw pracy był w równych odstępach czasu. Tak ustawiony kąt pozwala zminimalizować drgania silnika1. Dla lepszego wyrównoważenia często stosuje się wałki wyrównoważające. Kolejność zapłonu dla silnika czterosuwowego to 1-2-3 lub 1-3-22. W przypadku silnika dwusuwowego (gdzie pełen cykl pracy wynosi 360° - czopy korbowe są przesunięte względem siebie o kąt 120°. Z uwagi na dobre wyrównoważenie takiego silnika przez wiele lat układ R3 był stosowany zasadniczo tylko dla dwusuwów. Coraz częstsze od lat 70. XX wieku stosowanie przeniesienia napędu samochodów osobowych na przednią oś praktycznie wymusiło poprzeczne ustawienie silnika - i aby zmniejszyć jego długość zastosowano układ R3.
Samochody z silnikami w układzie R3
Jednym z najmniejszych seryjnie produkowanym silnikiem w tym układzie jest Suzuki F5A o pojemności 543 cm?, który był używany w Suzuki Alto oraz Suzuki Fronte.
Również Smart Fortwo wyposażony jest w silniki o tym układzie: benzynowe o pojemnościach 600, 700 i 1000 cm? oraz Diesla o pojemności 800 cm?.
Volkswagen AG zainstalował silniki w tym układzie w samochodach Audi A2, Volkswagen Polo, SEAT Ibiza oraz Škoda Fabia. W samochodach użyto wariantów o pojemnościach od 1,2 dm? do 1,4 dm?. Jednostki wyposażone są w cztery zawory na cylinder3.
Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R3_(silnik)
Dlaczego ludzie inwestują w maszyny, na które ich nie stać?
Większość osób marzy o posiadaniu naprawdę wyjątkowego i najczęściej drogiego auta. Może być ono uosobieniem marzeń, ale może również pokazywać najbliższemu środowisku, jak dobrze nam się powodzi. Niejedna osoba, która jest posiadaczem naprawdę luksusowego samochodu w ten sposób chce właśnie zaznaczyć swoją pozycję w społeczeństwie. Często elegancki samochód może być sposobem na zwrócenie na siebie uwagi i ?zaszpanowanie? przed najbliższym otoczeniem. Wybierając takie auto musimy jednak pamiętać, że samochód to tak naprawdę skarbonka bez dna i być może nie będziemy w stanie utrzymać takiego auta w doskonałości bez wystarczających, olbrzymich nieraz środków finansowych.