Różne techniki badań marketingowych dla firm

Dodane: 14-08-2016 09:48
Różne techniki badań marketingowych dla firm Informacje na temat działania firmy można zdobyć na różne sposoby, jednym z nich są www.opinia-kleinta.pl. To dobry pomysł, w szczególności dla dużych sieci handlowych albo innych firm z wydziałami w innych miastach.

Techniki badań marketingowych

Często wykorzystywane techniki badań marketingowych to indywidualny wywiad pogłębiony oraz zogniskowany wywiad grupowy. Należą one do grupy badań jakościowych, ich celem nie jest bowiem określenie rozmiarów czy proporcji zjawisk rynkowych, lecz ona ogół dostarczenie odpowiedzi na pytanie ?dlaczego?, a więc pytanie o motywy postępowania, opinie, sugestie, przeważnie konsumentów. Wywiad pogłębiony jest badaniem indywidualnym, w którym bierze udział jedynie ankieter i osoba badana. Zogniskowany wywiad grupowy to dyskusja w grupie 5-12 (najczęściej 7-9) osób, które powinny orientować się w przedmiocie badań.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Badania_marketingowe


Badania dla właścicieli firm

Każdy właściciel firmy chce wiedzieć jak działają jego pracownicy, gdy nie ma go w pobliżu. Okazuje się, że ta chęć zrodziła usługę badania jakości obsługi klienta, oczywiście wszystko pod przykrywką zwykłego klienta. Takie badanie odbywa się na nieświadomych niczego pracownikach danej firmy, której szefostwo zdecydowało się takie badanie przeprowadzić. Jest to o tyle dobry sposób, że daje jasne pojęcie o tym co w firmie funkcjonuje poprawnie, a które etapy obsługi należy poprawić.

Ceny takich usług są dość umiarkowane, zwłaszcza biorąc pod uwagę ich przydatność i możliwości poprawy jakości usług. Jest wiele firm, które oferują te usługi, ale każda zawiera w nich coś innego. Warto wiec przejrzeć ofertę kilku firm i zdecydować która z nich najbardziej nam odpowiada.


Problemy z obsługa klienta

Nikt nie lubi być źle obsłużonym jako klient danej firmy. Nie ważne czy jest to sklep spożywczy, budowlany, czy też firma usługowa. Zła obsługa klienta może pozostawić bardzo trudne do zamazania złe wrażenie i zdanie klienta o firmie. Wystarczy jednak kilka prostych sposobów, aby uniknąć nieprzyjemnych sytuacji, a przynajmniej znacząco je ograniczyć.

Po pierwsze szkolenie pracowników, sprzedawców i każdego kto będzie miał kontakt z potencjalnie problematycznym klientem. Takie szkolenia odbywane regularnie na pewno uczulą pracowników na pewne zachowania, oraz przygotują ich na starcie z kłopotliwymi sytuacjami z klientem. Można jeszcze skorzystać z usługi 'tajemniczy klient' , która to polega na wykonaniu zamówienie, czy zrobienie zakupów przez kogoś z firmy oferującej takie usługi. Tajemniczy klienta sporządza później szczegółowy raport i przekazuje go do szefostwa firmy.



© 2019 http://tenbit.konin.pl/